bieberswaag

Direktlänk till inlägg 21 februari 2013

BARA BÖRJAN KAPITEL 20 - PARTY

Av Manar,Edina - 21 februari 2013 12:00

JOSELYNS PERSPEKTIV

__________________________________________________________________________________________________

Jag vaknade , tog en varm dush byte om till ett par jeans shorts med ett svart linne och en grå vit kofta över                                                                                          

jag tänkte att lite parfym skulle funka  jag plocka fram en parfym och sprayade lite min mobil börja ringa på skärmen stog det dolt nummer jag svarade och kännde direkt igen rösten

-OMG ASHLEY HUR FAN FICK DU MITT NYA NUMMER?

- Jag är i LA just nu jag har två veckors ledigt och sn kommer jag åka tillbaka till paris.Så närj ag kom var du inte här så jag frågade mamma vart du var o hon berättade allt så jag tänkte att ett samtal skulle vara bra.

- Det var det bästa vad säger du ,det räcker att du är min syster.

- Hur mår Justin, idiot du ska berätta allt.

- Vi gick runt i stan och sen åt vi på en resturang vi handlade lite och sen åkte vi hem det var allt.

- Hahaha du kan lura vem som helst men inte mig du låter så tråkig att jag dör men egentligen så hade du din bästa dag med honom. Så tro inte att jag är dum och inte vet att det är något mellan er så berätts sanningen nu.

- okej ja ja vi sover i samma rum och till och med samma säng okej vad ska jag säga ska jag berätta om att vi hånglade i bilen mitt på natten eller om att hade jg inte fått ont hade vi haft det vad av det ska jag berätta det, svara?

-wooow du kan mycket mer än vad jag kan men jag är inte så speciellt intresserad av mer detaljer just nu men hur såg Jerry ut?

- JERRY??

- Jag gav justins......  ja fatta vad jag menar iallafall jag gav honom nammnet Jerry.

-Hahahaha jag har inte träffat han än kanske en annan gång när Justin inte är så närvarande.

- Okej måste dra nu mamma ropar mig

- Okej hej då jag tror Justin har vaknat.

Jag la på luren och vände mig omm precis då kom Justin in.

- Godmorgon sunshine med vem pratade du?

-Va euhm med min syster Ashley 

- Aha okej jag kommer snartdu kan börja äta frukost.

Jag gick därifrån och ner till köket.Jag tog fram en baguette med gurka tomat och lite smör och en kop kaffe.

Justin kom in och började fixa sin frukost. han hade på sig en adidas kofta och ett par vita shorts han hade totalt blivit brunare än vad han 

 

- Vad vill du göra idag ? sa han medans han kollade ut genom fönstret det känndes att han var tvungen att fråga mig vad JAG ville göra.

Jag stirrade förvånat på honom.

- Vad är det med dig Justin?

- Inget säg bara , sa han argare. 

- Nähe säg inte har du det så jävla tråkigt kan du fan vara ensam jag tänker inte vara med någon som tråkar, sa jag och gick därifrån till balkongen. Vafan var det med han har jag gjort något fel eller?

- JOSELYN

- VAD ÄR DET NU DA

-KOM BARA HIT 

- JA JA JAG KOMMER ,asså han har nåt problem jag svär.

- Vart va du frågade han obekymrat.

- Du bryr dig ändso inte så varför skulle jag säga.

- Du har rätt men jag tänkte bara säga att du ska diska din kopp för jag tänker inte göra det så du bara vet.

Gud hjälp mig vad är det med han idag.

- Här du kan gärna tvätta min med sa han och gav mig sin kopp.

Jag tog emot den och ställdeden hårt mot disk bänken så den varti flera bitar.

-Vad hände?

Nu ska han bry sig ha.

-INGET JAG RÅKA STÄLLA DEN LITE FÖER HÅRT sa jag och sket i hur arg jag lät.

Jag tog bitarna i handen och slängde dem i soptunan jag gick snabbt förbi justin så han knuffades vid axeln. Jag gick upp till vårt rum och la mig på sängen. Justiin kom in och la sig över mig.

- Förlåt det var inte meningen jag är bara lite tröt och ja...... dum i huvudet jag ska försöka vara som du vill.

- Du behöver inte bli som jag vill jag älskade dig för vem du är det ända jag kräver är ett normalt betende från dig.

- Så du förlåte mig?

- Jag vart aldrig arg på dig jag blev bara irriterad på ditt betende.

- Okej vad vill du göra idag ?

- vad som hälst bara det är roligt.

- Vi kan kolla på film om du vill 

- Aaa 

Han reste sig upp och började bläddra mellan filmerna som fans han valde någon som typ hete ZOHAN nåt sånt

( trailer till er som inte har sett den den är för bra kolla på den om ni kan)


Jag skrattade så mycket att jag  fick ont i magen. Justin skrattade minst lika mycket som mig det var så bra film-.

Men lite äcklig också.

När filmen var slut så plockade vi bort allt godis och chips och sånt som Justin hade plockat fram.

- Vill du åka till stan för att köpa en klänning till festen idag?

- Just det ,ja varför inte.

Vi åkte till stan och som vanligt måste jag köpa glass. Vi gick runt i stan och tillslut hittade jag en kort rosa klännng jag provade den i prov rummet.

    

- Jag tror den är lite för kort?

Justin kollade flurtigt på mig 

- Nej den är perfekt tro mig.

- Okej då tar vi den 

- Ska du inte ha ett halsband med eller?

- Nja okej da.

- Då vill jag välja den sa han och puttade lätt med under läppen

 

- oh tack så jävla mycket för allt.

- ingen fara vi kan åka hem nu.

-aa det kan vi.

Vi åkte hem jag dushade och Justin tittade typ på nån hockey match.

Jag gick ut från dushen och satte på mig min klänning och plattade mitt hår lite snabbt sminkade mig nogrant.

- MÅÅÅÅÅÅÅÅLL AHA GO YEEEEH

- OMG JUSTIN DU SKRÄMDE MIG VAD HÄNDE

- HAHAHA INGET DEN GJORDE BARA MÅL.

- DEM HAR RÄTT MED ATT SÄGA ATT HOCKEY GÅR I CANADERNAS BLOD skrek jag tillbaka.

- Nej vadå jag gillar bara det lite för mycket du till exempel du kollar inte på en ända match fast du är från Canada.

- Ja ja det går i  ditt blod inte i mitt, men upp och byt om nu da.

- Jaja jag ska snart.

jag satte på mig halsbandete och gick ut till Justin.Och ställde mig framför tv:en.

- JOSS!!! AKTA.

- Byt om nu da.

- JA........ SHIT!!!!! ÄR DET VERKLIGEN DU SMINK ÄNDRAR VERKLIGEN PÅ ER TJHEJER.

- hahahaha byt om nu.

Han reste sig upp och fortsatte kolla bakåt på mig medans han gick.

- JUUS...........UHHH

- AAAA SHIT FAN VAD ONT DET GÖR.

Han slog sig rätt in i garderoben och fall bak.

- VARFÖR SA DU INGET.

- Jag var på väg men du slog dig redan.

- AH okej jag drar och byter om nu.

- hahahahaha okej som du vill. Han gick in och byte om. När han kom ut hade han på sig en jeans jaka och svarta byxer med  vit

t-shirt under.

 

- Så nu kan vi åka 

vi gick ner till garget och in i bilen.Vi skulle åka tll nån stor villa mitt i stranden enligt Justin. jag satte på radion och Call me maybe var på jag sjung högt med Justin.


Efter det spelades Justins låt beauty and beat.


- Cause all...... i need is beauty and  beat who can make my life complete it`s alll bout you when the music makes you move babe do it like you do cause.... sjung jag

- hahaha du borde prova upp på sen du är bra på att sjunga.

- hahaha jadetär bara ingen som ger mig chansen att vissa vad jag kan.

- HAHAHA ``sant`` 

- shhhhhh min favorit part.

- Body rock girl i wanna feel your body rock 

- Yeah , Yeah, yeah  let`s go, let`s go.

- Hahahaha live sändning

- Ja bara till dig.

- Vi är framme nu.

Vi hoppade ner från bilen och hörde hur musiken blev mycket högre vi trängde in oss mellan alla folk och in till villan.En man kom fram till oss med två plast muggar antar att det var vodka eftersom det var stark lukt ifrån den.

Justin drack upp sin direkt på en ända klunk.Jag kollade imponerat på honom.


JUSTINS PERSPEKTIV

_________________________________

Hon kollade imponerat på mig hon testade lite av hennes och började hosta direkt jag visste att hon inte kunnde.jag gick bort och fyllde min mugg igen medans Joselyn fersvann till baren och gav bar mannen en lapp.

 

Jag gick fram till democh sattemig på en av stolarna.

-Gav hon dig en lapp med ett nummer på?

- Ja hur visste du?

- Är nummret: 32535683?

Mannen tog fram lappen och kollade, Joselyn tittade bort med ett flin.

- Ja hu fan gickdet påmig.

- läs meningen 

- F-A-K-E L-O-V-E du unge dam gå dit och drick nån av dem dära.

- Ja och lämmna tillbaka hennes dryck hon är bara 17 år gammal.

Bara för att retas så beställde jag enlikadan dryck som hon ville ha innan.

Hon reste sig och gick bort och satt sig på en sto längre bort. En tjej kom fram till mig och började smeka och hålla på med mig.

Jag tittade bort mot Joselyn det konstiga var att hon var inte arg utan flinade istället. Inte en lång stund efter kom en kille bakom henne och började kyssa hennes hals bakifrån hon tog tag om honom och kysste han på kinden. Jag visste att det var början på hennes hämd.


Fortsättningen följer på del 2 ................

__________________________________________________________________________________________________


Så nu har ni kapitlet längre och mer som en BILD BOMB här GLÖMM INTE KOMMENTERA VAD NI TYCKER  för det känns så onödigt att skriva när ingen kommenterar så 5 kommentarer för det här kapitlet.







 
 
biiebstories

biiebstories

21 februari 2013 20:49

Grymt Kapitel brudar ;)

http://biiebstories.blogg.se

Manar,Edina

22 februari 2013 07:13

Din också kapitel 6 den var fet grym jag längtar fett mycket till nästa/Manar

 
Ingen bild

Anonym

22 februari 2013 20:41

Vilket bra kapitel, längtar till nästa :)

 
Ingen bild

hedil

22 februari 2013 21:28

älskade kapitlet och bildera var jätte bra och den var rolig längtar till kapitel 21

 
Samira

Samira

23 februari 2013 23:04

Riktigt bra gjort!
Tänker på att göra noveller nu? kanske det..

http://myworld424.bloggplatsen.se

Manar,Edina

24 februari 2013 12:15

JA! börja med det för att när du verkligen kommer igång och får massa komplimanger om vad du har skrivit så vill du bara skriva.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Manar,Edina - 3 juni 2013 00:48

-Alice det är något fel på gång Hon l ner barnet och kom fram till mig. -Du har rätt jag börja också se flickan du som om,sa hon bekymrat. Jag hörde hur flera böcker föll från hyllorna. Jag sprang fram till barnet och såg hur han försökte nå en bo...

Hej

Av Manar,Edina - 12 april 2013 00:20

Hej bloggen jag vill fortsätta att blogga här jag har inget att göra på dagarna så nu är jag tillbaka / Edina ?...

Av Manar,Edina - 7 april 2013 18:06

Previous Vi gjorde som hon sade och inte långt efter så landade vi. Vi gick ut ur flygplanet sedan sa jag hej då till Ella och efter det gick vi och hämtade våra väskor. När vi kom ut så väntade alla på oss min familj och Joselyns vi hälsade på alla...

Av Manar,Edina - 7 april 2013 09:24

Hej Ja som edina skrev så slutar hon men men iaf så kommer jag stänga ner bloggen för att ingen kommenterar o besöksratestiken sjunker bara ner.Men om ni vill läsa mer av mig Manar så har jag skspat en ny novellblogg??? jag hoppas att ni läser den ...

Av Manar,Edina - 3 april 2013 09:18

Jag slutar att blogga här för att det inte funkar så bra mellan oss att dela blogg/ Edina...

Sök i bloggen

Presentation


Välkommen till vår blogg bieberswaag
det här är en novellblogg som handlar om 17 åriga joselyn som flyttar till LA och där träffar hon nån som ändrar hennes liv helt och hållet.

Charecters

JOSELYN  LIMA  CHANEL

 

FÖDD:22 JULI  1994  

SMEKNAMN: JOSS

LAND,STAD: CANADA, STRANDFORD

 

VICTORIA LIMA CHANEL

 

 

MAMMA TILL JOSELYN

FÖDD : 26 JUNI 1975

LAND, STAD: CARLIFONIA, USA

ASHLEY LIMA CHANEL

 

 

SYSTER TILL JOSELYN

FÖDD: 16 JULI 1992  

 

LAND, STAD: STRANDFORD CANADA

STUDERAR I PARIS

AUSTIN LIMA CHANEL

  

 ÄR JOSELYNS BROR 

FÖDD: 3 MARS 1997 LAND: STRANDFORD,CANADA

KATY JOLIE

 

 

KATY ÄR JOSELYNS  MOSTER

FÖDD:22 DECEMBER 1978 CARLIFONIA. USA

FAKTA:  RITAR,  BRUKAR SJUNGA OCH IBLAND MODELL VISNING  

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

Senaste inläggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards